Dash in het buitenland:
- De vlaggetjes bovenin naast een cijfer. Het cijfer zijn de actieve FM'ers in dat land neem ik aan?
- De Italiaanse en Zwitserse vlaggetjes zijn heel goed gelukt. Duitsland zie ik alleen een geel balkje onderin. (En zwart is ook niet heel succesvol zonder lichte achtergrond)
- In Zwitserland lijkt het waarschuwen niet helemaal goed te gaan:
https://help.flitsmeister.com/hc/nl/articles/23814123553692-Wet-en-regelgeving-met-Flitsmeister-in-het-buitenland
"Cyprus, Zwitserland en Zuid-Oost Macedonië
In deze gebieden zijn waarschuwingen voor flitsers of snelheidscontroles niet toegestaan of worden deze door Flitsmeister niet ondersteund. Flitsmeister beperkt deze meldingen waar nodig."
In Zwitserland zie je op Dash meerdere keren een flitser .. km vooraf aangekondigt (blauwe icoontje wat hoger in het scherm). Om dan ineens net daarvoor te verdwijnen. Als dit een Feature is om aan de regelgeving te voldoen: goed bedacht houden zo. Maar garandeer dan even dat ze allemaal zo zijn. 😉
Ik kreeg 2x een volledige waarschuwing met geluid en icoontje.
Hier lijkt iets in het "niet ondersteunen / beperken waar nodig" niet helemaal lekker te lopen. Of de 'aankondigen maar niet waarschuwen feature' iets verder uitwerken.
FM app op telefoon lijkt me problematisch als je aangehouden wordt, maar Dash als ritregistratie / log device lijkt me wel uit te leggen aan de agent.
Als hier een grijs gebied zit, Feature idee voor Zwitserland en soortgelijke landen: vervang het icoontje dan door rit informatie Dat het er ook echt uitziet als ritten log apparaat.
Alle overige meldingen buiten flitsers zijn wel toegestaan?
Als ik met de Dash en Flitsmeister AA de grens over ga, zijn er dus geen meldingen. Maar de eerste keer dat ik FM op mijn telefoon open, krijg ik wel eerst deze meldingen te zien. Alsof ze in een buffertje zitten te wachten om alsnog getoond te worden.