Wanneer is het routeplan algoritme aan de beurt?
Een hele tijd terug al de nodige feedback op gegeven. Ik zie nog steeds de route van mijn huis naar mijn werk dat er een beter alternatief (korter qua afstand en tijd) niet gegeven wordt. Als jullie hier punten van verwerkt hebben, kan ik hier weer feedback op geven.
Reistijd berekening van de geplande route:
- Nu zie ik dat Google werkt met verwachte reistijd (incl. verwachte files verderop die er over een uur zo goed als zeker zullen staan).
- FM rekent echter de reistijd uit over de hele route met vertragingen op dat moment.
- Ik rijd 2 uur van thuis naar werk (gelukkig niet elke dag). Maar vertrek om 6 uur en weet dat er op het punt waar ik om 07.30 zal zijn ca 15-20 min. vertraging staat. Google heeft dit dan om 06 uur al in de aankomsttijd ingerekend. Maar FM houd hier geen rekening mee (althans dat lijkt zo). Dus bij Google is vaak de juiste aankomsttijd (of wordt iets korter) en FM een hele scherpe tijd waar meestal wel iets bij komt omdat in het laatste uur van mijn rit er vaak nog files ontstaan.
Opvolgen van oplossingen en feedbackpunten / testen van Updates:
Ik heb vorig jaar een heel lijstje navigatie feedback gegeven en ik weet dat jullie veel van zulke punten op een lijst zetten. Ik weet ook dat jullie niet alles oppakken en zeker niet tegelijk.
Kun je aub bij deze updates iets specifieker aangeven wat er aangepakt is? Dan kan ik (kunnen we) dat weer specifiek testen en op letten. Nu laat ik zulke punten die opvallen gewoon lopen "het zal wel' want bekend. Anders zit ik vanalles bij elkaar te typen over iets waar toch nog niks mee gedaan is. Of jullie denken iets opgelost te hebben wat er nog steeds in zit, maar melden we niet, want bekend probleem.
Oa.:
- Fm laat je keren waar het niet mag bij afwijken van geplande route
- de gebruikte route reken algoritme (zie openstreetmap, kun je verschillende 'engines' kiezen die met 'logischere' alternatieven komen, anders rekenen)
- Planner houd stug vast aan origineel berekende route en zelfs vanaf het punt waar de nieuwe route een snellere aankomsttijd heeft, laat FM je toch nog terugkeren naar de oude route,
- route herberekenen wanneer korter / beter alternatief beschikbaar is: ik moet steeds op 'Y' knopje alteratieve routes drukken, dan geeft ie ze wel. Maar herberekend / wijzigd niet tijdens de rit.
- adres invoeren: het komt heel nauw om het juiste te vinden. Als ik op een bedrijfsnaam zoek, komt er niks, maar als ik het adres invoer, staat die bedrijfsnaam vervolgens wel vaak in het lijstje.
- Plannen vanuit adresboek adressen: ik krijg mijn Microsoft 365 niet gekoppeld aan FM
- FM routeplanner aankomsttijd heeft veel moeite met aanvang / einde van de files. FM op telefoon/AA rekent met andere tijden files dan Dash. Dan staat er op FM een file, terwijl Dash niks aangeeft. Dash heeft bijna altijd gelijk trouwens.
etc. etc.