Twan
Aanvulling: Ik gebruik de Dash nu in een Ford Mondeo aangesloten op de 12Vstekker.
Bij de vorige auto (Opel Zafira) ging de 12V stekker van spanning af zodra je de deur open deed, maar bij de Mondeo blijft deze stekker altijd 12V geven zelfs op slot.
Bij de Zafira sloot de Dash de rit dus direct af bij uitstappen (want 12V weg), maar bij de Mondeo pas nadat de Dash in slaapstand gaat (Timer ... min geen beweging? of na .... min. 0km/h?). Hoe dan ook bij de Zafira had ik elke stop een aparte rit, bij de Mondeo als ik langer dan ... min. gestopt ben. Die timer in de Dash kan voor mijn gevoel zomaar eens 15 min zijn? Dus sommige stops worden wel geregistreerd en sommige niet.
Ik gebruik dit feit nu in mijn 'voordeel': bij korte tankstops etc. laat ik Dash actief (en hoop dat de stop niet geregistreerd wordt).
Bij aankomst op bestemming (bijv. 's avonds thuis) druk ik Dash met het knopje uit. En pak de telefoon app erbij om de r
ritten van die dag Prive/Zakelijk te kiezen en bij Notities korte commentaar van bestemming/reden in te vullen.
Eerst was de laatste rit nog niet in FM te vinden omdat de Dash nog niet afgesloten was.
Betekent dit ook dat als je onderweg (je passagier bijv.) met de adapter gaat rommelen of kort 12V wegvalt door 'wakkelkontakt', de Dash dus deelritten kan registreren? Dus bestemming midden op A2 bijv.?
Bij de FM App had ik dit ook als FM vastliep of opnieuw opstartte.